Kaliman caribe 1

XVI Фестивал Habanos – една седмица, изпълнена с кубински дух и страстите на Habanos

Март 7, 2014

Продажбите на Групата Habanos бележат значителен ръст от над 8% през 2013 г.

Най-дългоочакваната годишна среща на любителите на най-добрия тютюн в света – XVI Habanos Фестивал, протече 24-28 февруари в Куба.

Участници в него бяха повече от 1500 ценители на пури от целия свят, 225 акредитирани журналисти от 34 страни, 68 фирми изложители на изделия, свързани с културата на пурите, Всички те пропътуваха до Куба, за да научат повече за произхода на Habano и да се насладят на пълната програма, която включва ексклузивни вечери с дегустации на новите пура издания и интересни активности.

Noche de Bienvenida, понеделник, 24 февруари

Club Habana бе сцената за вечерта на посрещането, където бяха предоставени марките Hoyo de Monterrey и Partagas в изящна и великолепна обстановка с новите издания: Le Hoyo de San Juan и Partagas Serie D N6.

Hoyo de Monterrey реновира историческата серия Le Hoyo със солиден формат  пура (дължина 150 х ринг 54), като използва само листа от San Juan Y Martinez – регион   от долината на Vuelta Abajo. Това осигурява на Le Hoyo de San Juan консистентност и интензитет, характерни за спецификите на листата, които растат в този регион. В същото време запазват елегантния аромат на марката.

Partagas марката  обогатява своята Series линия с нова витола, която продължава характера на аромата на марката с изненадващ размер, създавайкиа Partagas Series D N6 (дължина 90 х ринг 50).  

В течение на вечерта бе показан 3D мапинг,  шоу със синхронно плуване и около изпълнения на 6 сцени  с  кубинска музика. Легендарната банда Los Van-Van, с фронтмен Хуан Формел, свириха за първи път на Habanos фестивал.

Noche de Trinidad, сряда, 26 февруари

Празник в чест на марката Trinidad в Музея за изящни изкуства в Хавана. Новата витола Trinidad Vigia запазва ексклузивния вкус на марката в иновативен размер с обновен пръстен. Изненада бе презентирането на новата Cohiba Limited Edition 2014. Гастрономическият  празник за всички гости бе  приготвен от известния холандски готвач Ron Blaauw – притежаващ две звезди Мишлен, и сомелиера Cuno Van't Hoff.

Gala Dinner, петък, 28 февруари

XVI Habanos Фестивал приключи в петък, 28 февруари, с традиционната и великолепна  Гала вечер.  

Представена бе първата  резерва на H. Upmann  – Upmann N2 Reserva Cosecha 2010. Марката чества 170-годишната си история. Пурите са направени с тютюневи листа от реколта 2010 г. от района Вуелта Абахо, внимателно подбрани и ферментирали в продължение на най-малко 3 години. Издава се в 5000 кутии за целия свят.

Вечерта се връчиха и Habanos Awards 2013 в три основни категории – за производство, комуникация и бизнес.

Събитието завърши с известния търг на умидори. Тази година бяха представени 6 умидора – истински произведения на изкуството под престижните марки – Cohiba, Montecristo, Romeo Y Julieta, Partagas, както и една картина на Саида дел Рио – култова кубинска художничка. Средствата, набрани от търга на стойност 1 102 210 щатски долара  за тези истински шедьоври, ще бъдат използвани за подкрепа на кубинската Здравна система.

Вечерта бе открита с грабващите песни на Tom Jones и неговата незабравима версия на „Besame Mucho“. Последва богата програма от кубинска музика, изпълнена от оркестър с над 50 музиканти. Участници бяха и музикантът Edesio Alejandro, номиниран за Latin Grammy Awards 2010, както и един от най-големите кубински певци – Adriano Rodriguez, носител на Национална награда за кубинска музика през 2013 г.

 

Други дейности по интереси

Програмата на Habanos фестивал XVI включва следните нови акценти:

Тази година за алианс с избрани Habanos са белгийски бири и кубински селектирани напитки.

Белгийският сомелиер и бира експерт Ben Vinken проведе това събитие, което включва някои от най-престижните бири в света: белгийските бири Duvel, Leffe Brown, Malheur Brut Reserve и Chimay Grande Reserve, както и кубинския Bucanero.

Бе организирана и  дегустацията на Habanos с избрани водки. Престижната водка Absolut бе предложена в комбинация с Montecristo Edmundo.

Акцент в програмата бе шоуто Habanos Moments. Punch Double Coronas бе тествана с разнообразни и изключителни шоколадови бонбони и напитки като: 10-годишно уиски Glenmorangie, коняк Hennessy VS, 12-годишен Chivas Regal, 18-годишен Chivas Regal, бира Heineken, ром Varadero Supremo, ром Isla del Tesoro, ликьор Pazo Pondal, бренди Torres 15, ликьор Bols Chocolate 17 и селекция шоколади Celebrations Sparkling.

Първото издание на конкурса за най-дълга пепел се проведе на 27 февруари, четвъртък. В Casa de Habanos Melia Cohiba се проведе и състезанието за най-дълга пепел за определено време.

Този Фестивал включва интересни конференции, посветени на Habanos, като например "170-годишнината на марката H. Upmann", в която г-н Raul Martell представи историята на марката с немски произход, както и "Тютюн, кино и страхотни истории", водена от г-н Rigoberto Lopez. И двете се проведоха на 26 февруари, докато на 27.02. г-н Vladimir Andino и г-н Filipe Milanes разказаха за "Елементите, които оказват влияние при горенето на пурите". А накрая, на 28.02., темата "Habanos Vintage" бе разгърната от г-н Simon Chase, придружена с дегустация на отлежала пура.

Конкурсът за Habanos sommeliers бе спечелен от испански сомелиер от Club Pasion Habanos – Мигел Мендес. Най-успешната комбинация от конкурса бе Cohiba Siglo VI с коняк Реми Мартен.

 

Финансови резултати за 2013 г. на Групата Habanos

Продажбите на Habanos групата бележат значителен ръст от над 8% през 2013 г.

През 2014 г. се отбелязва 20-ата годишнина от създаването на Habanos S.A. и се отбелязва по пазарите на Habanos по целия свят. XVI Habanos фестивал чества този празник.

През 2013 г. Групата Habanos, която разпространява 27-те марки пури на пазарите в цял свят, всички от които са изцяло ръчно изработени, отбелязва оборот от 447 милиона долара. Това се равнява на постоянен растеж – от над 8% - положителна тенденция, която показва силата на модерната компания като световен лидер въпреки трудната икономическа и правна среда.

Walfrido Hernandez Mesa, вице-президент на Habanos S.A., заяви "Придобитият за 20 години опит, както и отличното ни сътрудничество с промишлеността и селското стопанство в страната, са основата на нашия растеж като лидер в производството на ръчно изработените пури. Убедени сме, че тенденцията ще продължи и в бъдеще."

Luis Sanchez-Harguindey, вице-президент на Habanos S.A., заяви: "Нашата стратегия, която е фокусирана върху предоставянето на изключителни, висококачествени на продукти за всички любители на Habano, е най-подходящият начин да засили световното ни лидерство, консолидирайки продажбите и рентабилността на развитите пазари и разширяване на културата и продажбите в страните с потенциал за развитие."

Ana Lopez, маркетинг директор в Habanos S.A., сподели, че едно от основните постижения на компанията от нейните 20 години история е "консолидиране на позицията на компанията като лидер в пазара на премиум пури въз основа на солидна маркетингова стратегия, основана на продуктовите иновации, специализирана дистрибуция към крайните клиенти, и комуникация, в която Фестивалът Habanos - създаден през 1999 г. - изиграва ключова роля".

Лидерите в продажбите в световен мащаб са марките Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta.